آزادی در خیابان بهار

دلم این روزها همان خانه باغ را می خواهد

که دور تا دورش پر بود از درختان گردو

وسطش گل سرخ بزرگی بود

که صبحگاهان دست در دست نسیم به رقاصی می پرداخت

و بویش تا دورترین نقطه های خیابان بهار را مست می کرد

آری همان خانه باغ را می خواهم

که توقف غریبه ها پیگرد قانونی داشت

و از پشت پنجره های اتاقم

می شد گذر مردان سیاست را دید زد

همان خانه ای که دخترکان درونش امنیت می کاشتند

 

 واسطه اش موقعیتی جغرافیایی بود

که از تاریخ گذشته به ارث برده بود

خانه ای که روزی اعیان ها درونش تردد داشتند

و امروز متروکه ای بیش نیست

بسان همسایۀ سمت راست

دلم برای قدم زدن هایم از ابتدا تا انتهای بهار تنگ شده است

هر قدمی که می زدی پر بود از صلابت و استحکام

انگار تمام خیابان را به نامت قباله زده باشند

انگار دختر همان دیار باشی

آن پیرمردی که در ته خیابان مغازه اش

پر بود از شیر مرغ تا هر نیاز آدمیزادی

که با صدای پر مهرش می گفت دخترم بارت سنگین

مواظب گرگان خیابان باش

و با اطمینان می گفتی ترسی نیست

کسی سراغ نگاه تلخ را نمی گیرد

دلم زندگی می خواهد

درون همان کوچه باغ پاییزی

که ابتدای آبان ماه پر می شد از برگ های رنگین

و دیگر مجبور نبودی برای دیدن مطب دکتر

دست به دامان بلیط اتوبوس و هواپیما باشی

کافی بود هر چهارشنبه عصر این مسیر پاییزی را با پای پیاده طی کنی

دلم خرید می خواهد

سیب زمینی, پیاز, گوجه, سیب سرخ و انار

از همان آقا مرتضی خوش اخلاق

دلم این روزها برای استقلال تنگ شده است

دلم زندگی از جنس آزادگی می خواهد


پ.ن:

1. می خواهم سنت شکنی کنم و دل به دریا بزنم.

2. دلم از آن هایی که افکار ناتوانی را در ذهن می کارند دوری کن.

3. متن واقعیت هایی است که لمس شده

4. مرا به صبح برسان و از این درد نجاتم بده 


نظرات 3 + ارسال نظر
Beny20 1396/08/01 ساعت 02:15 http://beny20.blogsky.com

اصلا ببین فووول لایک‌ داری
طبق آخرین آمار ما فعلا از نظر طرفدار هم اولیم ،
ای‌ جان یه دقه فکر کن ،
اگه این دربی رو ببریم‌ چه شود
علیپور‌ و‌ منشا خیلی امید دارم بهشون ..

خوشحالم شمام قرمز پسندی ،
اصلا زن زندگی اونیه که قرمز پسند باشه آفرین :)

شبتون‌ هم‌ خوش باشه .

ببینید نشد دیگه
من نگران شمام که آمار زخمی شده ها بره بالا و نتونیم پول دیه رو پرداخت کنیم نکنه بیفتید تو قفس
ان شاالله که برد با قرمزاست
ما نیز خوشحالیم ز هواداری شما از قرمزی ها
و همین طور صدق می کنه در رابطه با مردان
مردانی پسندیده تر هستند که از طرفداران پر و پاقرص پرسپولیس بوده و به عشقش از دیاری دور راهی تهران و دربی می شوند.

شب شما هم پر از آرامش

Beny20 1396/08/01 ساعت 01:19 http://beny20.blogsky.com

به زور هم شده با این قهوه پر از شکر بخند ،
خدا رو چه دیدی شاید این خنده عادت شد ، از ته دل شد ...
.
.
خخخ
دور از شوخی اینو میگم ،
من پرسپولیسی ام ولی خب شما اگه استقلالی هستی ،
این بحث تیم رو والا ربط به دوستی نده ،
و بعد گفتم خیلیا رو زخمی می کنم ،
منظورم با اونایی بود که باعث باخت شدن ،
یا از شکست تیم خوشحال میشن ...

از ته دل که نمیشه
دلی که فقط در آتشه با خنده بیگانه است.
اما زورکی میشه خندید از نوع تلخ

از وقتی که یادم میاد همون طفولیت ها
عاشق شاهین پیروزی و پرسپولیس بودم
مگر میشه دوستی با شما رو ربط داد به مخالف تیم بودن؟ اصلا امکان نداره
چه استقلالی باشه چه پرسپولیسی احترام یک پرسپولیسی همیشه از اوجب واجباته مگه نه؟
حالا که هوادار یک تیمیم کمی بد نیست برا همدیگه نوشابه باز کنیم
مسلما طرفداران استقلال که تعدادشون بسی زیاده از باخت پیروزی شاد میشن اون وقت شما از کجا این همه پول دیه خواهید آورد که به زخمی شده ها پرداخت کنید؟

Beny20 1396/08/01 ساعت 00:27 http://beny20.blogsky.com

تصمیم های درست گرفتن ،
پایانش بد بشه هم ، از اون بد های خیلی بد نیس ...
.
.
عصر ، اونم قهوه به این تلخی ؟
نکن اینجور آقا یه بار مردونه برا خاطر من ،
یه قهوه درست کن که شیرینش به قدری باشه ،
که به زور بخوری
وژدانن درست کن بخند و بخور ..

حیف که نمیشه وگرنه می‌گفتم عکسم بگیر

پایان بد
عبارتی که توی زندگی من خیلی پر تکراره

تمام مزه ی قهوه به تلخیشه
اما چشم شیرینشم درست میکنیم و با خفقان میخوریم و جای شما را خالی نگه می داریم و در ازای آن براتون عکس میگیریم
فقط نگفتی خنده اشو از کجا گیر بیارم؟
سراغ داری جایی رو؟
مغازه ی خاصی باید رفت؟
یا از دیگران گرفت؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.